munkenskompis

Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Gråtrunk, sprucken skärm och fläskkotlett

Besvikelse.


Besvikelse.


Detta ord ka tynga en person så mycket. Just nu, känner jag ordets tyngd över mig. Ordet, som brukar vara en dygd, känns idag tungt. Jag har misslyckats.



Jag funderar,


Är jag från dalarna?


Är jag från Ludvika?


Nej, jag är ju inte det, men jag har misslyckats ändå. Dagens säkra kort, med timmar av strul och smörj, förvandlades till en sprucken mobilskärm och fläskkotlett med bea på det ödsliga studentrummet. Besvikelsen kan inte beskrivas i ord. 


Istället för en fantastisk natt tar jag nu en lång men plågsam gråtrunk, och funderar över livet samtidigt som jag klämmer i mig en fantastisk fläskkotlett med överdrivet mycket bea. Varför händer detta mig, funderar jag. Varför händer detta just mig. Mina tankar letar sig runt i det tomma mörkret, men hittar inget svar. Istället för att fortsätta fundera återgår jag till runken, som ger en promille av tröst i ensamheten. 


I detta ögonblick känner jag en enorm besvikelsen, av att istället för att fått till det, tappat mobilen i marken och spruckit skärmen, tagit en gråtrunk och käkat flsäkotlett mitt i natten. Dagens lärdom blir därför, omedveten om framriden: Köp för fan mer fläskkotletter om det är extrapris!


En arg jävla pastorjävel

 
 
Ingen bild

Prästen

30 november 2013 03:27

Amen to that ma brottha from anotha mottha!

 
Ambivalens

Ambivalens

30 november 2013 04:52

Gråtrunk is the shit. Framförallt skammen som sköljer över en när det är klart. (Tjejer kan också runka)

http://Ambivalens.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Nu var det länge sen. Ja det var det.MYcket har häntJa så ka ndet gå.Jag skulle säga att livet går vidare men mycket händer som man inte tänker på.Något sånt ja.Ja, vad ska jag säga. Allt är inte som det en gång var. Inte ens pastorn gör mål. Vad har...

Bra kväll.Tung kväll.Idag var det hur lätt som helst att göra mål. Tre strul på en timme. Och då gick jag inte ens in för det.Jävlar, var det så lätt ikväll måste ju till och med prästjäveln fått till det.Men nej.Det fick han inte.För han pallade fan...

Som rubriken säger var det en bra kväll. Bra förfest med mycket kul. Förlåt Danne och Adrian för er soffa. Hoppas den klarade sig. Love u dudes,Förfesten var som sagt bra, sen när vi skulle ut komma första dråpslaget. Daniel "rapperN" Nilsson hade gl...

Er allas präst is back. Han sitter och äter lite släskkotlett och bea-sås tillsammans med klyftpotatis. Inte illa.   Inte illa alls.Men som reglerna är på den här bloggen. Man måste vara full för att få skriva.Jag är full.Jag var på krogen.Jag är...

Ja, jag kom ju då alltså hem själv. TJejer är ett förädiskt släkte. SKitsamma. Jag pallar inte bry mig. Jag kunde ha slagit ner killen, men jag pallade inte, varför göra det när jag ändå inte bryr mig om tjejen. Det är som det är.Nej fy fan, jag hata...

Ovido - Quiz & Flashcards