munkenskompis

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Ny fylla, nytt inlägg

Tjäna allahopa. Jag sitter här, och klämmer en gorbys med lite mjölk. Samtidgt som Jakob borstar tänder och jag käkar. Så kan det gå. Ikväll var en bra kväll, fast det so mhände ikväll stannar ikväll. Så är det. Joel kanske få veta, men inga andra. What happens på krogen stays på krogen så att säga. Så kan det gå. Men inga sjuka händelser. Jag är på foto med devetdu. Jag hörde Hunk snacka. Och lite annat. Sjukt. Så kan det gå. Men jag tänkte på en sak, om jag äter gorbys och samtidigt dricker mjölk. Om då ett enzym intar min kropp, samtidigt som en kolhydrat. Vem vinner kampen? Det är en djup frågaf som kräver lite tänk. Ett enzym är ju ett enzym, medan en kolhydrat är mer än bara en kolhydrat. Det är ju energi. Men enzym och energi börjar ju båda på "e". Så då kan man tänka sig en exponential-funktion.

Alltså kan man säga att enzym och kolhydrater rör sig mot varandra i en exponential-funktion. Men vilken är konstanten och vilken är exponenten. Jo, enzymet som bygger oss, bygger musklerna, bygger världen, bygger universum. Det är ju exponenten. Varför? Jo, därför att enzym har "z" i ordet, och "z" och "x" är båda udda bokstäver. Därför är enzymet exponenten. Medan energin (kolhydraterna) bara är en konstant (k i kolhydrater kommer från k i konstant). 

Där fick ni en förklaring på det. Sov gott, må gott, och glöm inte att livet, det är en djupare fråga.

/Prästen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Nu var det länge sen. Ja det var det.MYcket har häntJa så ka ndet gå.Jag skulle säga att livet går vidare men mycket händer som man inte tänker på.Något sånt ja.Ja, vad ska jag säga. Allt är inte som det en gång var. Inte ens pastorn gör mål. Vad har...

Bra kväll.Tung kväll.Idag var det hur lätt som helst att göra mål. Tre strul på en timme. Och då gick jag inte ens in för det.Jävlar, var det så lätt ikväll måste ju till och med prästjäveln fått till det.Men nej.Det fick han inte.För han pallade fan...

Som rubriken säger var det en bra kväll. Bra förfest med mycket kul. Förlåt Danne och Adrian för er soffa. Hoppas den klarade sig. Love u dudes,Förfesten var som sagt bra, sen när vi skulle ut komma första dråpslaget. Daniel "rapperN" Nilsson hade gl...

Besvikelse.   Besvikelse.   Detta ord ka tynga en person så mycket. Just nu, känner jag ordets tyngd över mig. Ordet, som brukar vara en dygd, känns idag tungt. Jag har misslyckats.     Jag funderar,   Är jag från dalarna?   Är ...

Er allas präst is back. Han sitter och äter lite släskkotlett och bea-sås tillsammans med klyftpotatis. Inte illa.   Inte illa alls.Men som reglerna är på den här bloggen. Man måste vara full för att få skriva.Jag är full.Jag var på krogen.Jag är...

Ovido - Quiz & Flashcards