munkenskompis

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Gammalt inlägg som kommer fram på fyllan

Hej mina ärade anteckningar. Jag ville bara titta förbi såhär på kvällskvisten och berätta en historia som kommer från en människa född i de djupa skogarna från Dalarna. 


Det jag vill säga är att, alkohol i en lagom mängd, det är en dygd. En dygd som få människor lär sig använda på rätt sätt. Med andra ord, de får inte ligga. 


Uppenbarligen har jag använt denna dygd på fel sätt idag, eftersom att jag sitter här med dig istället för en tjej. Det där rimmar ju nästan, bara det är fantastiskt. 


I alla fall, jag sitter här på min nya, svarta och underbart välgjorda datorstol som jag köpte på den fantastiska affären IKEA idag. Och när jag sitter här, på denna utomordentliga stol. Det är då funderingen slår mig. 


Vad innebär det att vara full.


För att svara på den frågan behöver man ju faktiskt vara, just det, full.


Därför kvalificerar jag mig för det kriteriet direkt. Jag är faktiskt, full. 


Så vad innebär det att vara full? Innebär det att vara alkoholpåverkad? Ja det kan man säga.


Men det innebär även något djupare. Det innebär att komma i underfund med sitt sanna jag, med sitt undermedvetna, med sin själ. Det är som att fråga, vad händer när jag dör. Det vet man egentligen inte. 


Men man vet när man är full.


Så jag vill bara påpeka att när du är full, är du längre bort från döden, än när du är nykter. Om vi räknar lite på det, så kommer vi fram till det här.


A = döden

B = FYLLA

C = Ligga

D = Brudar

E = Sova

F = FYLLA

G = A

H = B och F

I = Pizza

J = Ligga eller brudar eller pizza)

Då kan man ställa upp det så här:


B = (I + D + C) - J


A = G


Med andra ord, döden innebär döden.


Medan fylla innebär antingen pizza eller ligga med en brud.


Så ligger det till.


Nu tackar jag för mig mina kära anteckningar. Håkan Hellström på det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Nu var det länge sen. Ja det var det.MYcket har häntJa så ka ndet gå.Jag skulle säga att livet går vidare men mycket händer som man inte tänker på.Något sånt ja.Ja, vad ska jag säga. Allt är inte som det en gång var. Inte ens pastorn gör mål. Vad har...

Bra kväll.Tung kväll.Idag var det hur lätt som helst att göra mål. Tre strul på en timme. Och då gick jag inte ens in för det.Jävlar, var det så lätt ikväll måste ju till och med prästjäveln fått till det.Men nej.Det fick han inte.För han pallade fan...

Som rubriken säger var det en bra kväll. Bra förfest med mycket kul. Förlåt Danne och Adrian för er soffa. Hoppas den klarade sig. Love u dudes,Förfesten var som sagt bra, sen när vi skulle ut komma första dråpslaget. Daniel "rapperN" Nilsson hade gl...

Besvikelse.   Besvikelse.   Detta ord ka tynga en person så mycket. Just nu, känner jag ordets tyngd över mig. Ordet, som brukar vara en dygd, känns idag tungt. Jag har misslyckats.     Jag funderar,   Är jag från dalarna?   Är ...

Er allas präst is back. Han sitter och äter lite släskkotlett och bea-sås tillsammans med klyftpotatis. Inte illa.   Inte illa alls.Men som reglerna är på den här bloggen. Man måste vara full för att få skriva.Jag är full.Jag var på krogen.Jag är...

Ovido - Quiz & Flashcards